søndag 12. juni 2011

Nyoppdaget brukthus!

Hvordan kan et fireetasjers brukthus, 3 min kjøring unna, ha gått meg hus forbi?! På 17 mai gikk vi ved en tilfeldighet forbi det flotte huset fra 1702, som ligger under Puddefjordsbroen (kanskje derfor..). Jeg måtte rygge tilbake da jeg så bakgården var fylt opp med vakre dører og vinduer fra gamle bygårder. Og der lyste skilte mot meg..Miljøstasjon.
I går fikk 2 stk vaser til 10 kr bli med hjem, sammen med litt annet plukk. Kommer tilbake for å se på vinduene..planen er å finne noen som kan forvandle et lite oppbevaringshus i hagen til lekehus i sommer.. Anbefaler å ta turen innom, for her var det billig!

Det har vært en nydelig dag i dag! Vi (ungene..hehe;) har duppet tærne, og vært ute mesteparten av dagen. Helt herlig! Håper du også har hatt en fin dag også:)

20 kommentarer:

  1. Gosh, sååå gøy!!!! Håper på mange bruktinnlegg derfra etterhvert! Hvor bor du da?? ELSKER bruktbutikker!

    SvarSlett
  2. åh nå ble jeg forelsket! den lilla ugla di er bare helt vindunderlig ♥
    jeg har ikke besøkt det brukthuset du nevner, er det på Møhlenprissiden eller Løvstakksiden? og har de vanlige møbler og sånt også eller bare dører og vinduer, nå ble jeg veldig nysgjerrig her. :D Takk for tipset *♥*

    SvarSlett
  3. UHUUuuuu, for en fin ugle! ♥
    Hvor har du kjøpt den? House doctor?
    Men, så mye fint de hadde der.. Herlige serviser i alle mønstre og farger :) Ser de har litt av mitt som jeg samler på....

    Ha en fin kveld!
    KLEM ♥

    SvarSlett
  4. Ja, det ligger i Bergen, på Møhlenprissiden:)
    De har egentlig alt mulig, bøker, møbler, elektronikk, leker, klær (fikk en ubrukt, knallfin regnkåpe til kaia for 20 kr!). Utenfor har de kontorrekvisita, badekar, toaletter(!), dører, vinduer..you name it!

    SvarSlett
  5. Så gøy! Mange skatter å gå på jakt etter :)

    SvarSlett
  6. Ja, det måtte da jammen være en gledelig overraskelse:-) Sånne gamle vinduer er så fint! Har sett de brukt som hyller til utstilling av kunstglass, utrolig kult!
    jeg er akkurat hjemme etter et par dager med kjæresten i Göteborg. Ble et par bruktfunn på meg også:-)
    Klem

    SvarSlett
  7. ÅÅ...sånne dører skulle jeg hatt en tre-fire av!!! :-)
    Så gøy å oppdage sånne perler! :-)

    SvarSlett
  8. hihi Ja, den ligger godt gjemt :-) Har du vært i den ene overfylte butikken i Øvregaten? En opplevelse i seg selv å bare gå der inne syns jeg, synd med stive priser bare.

    SvarSlett
  9. Haha, eg må bare le av oss to..;-) Eg var der på tirsdag eg da! Fant faktisk litt av kvart, ei skuffe, ei korktavle++ Og hadde eg hatt plass til dei vannvittig fine dørene...*sukk* Drøyme kan eg iallefall...

    Håpar du har ein fin pinse!
    Klem

    SvarSlett
  10. Ojj! Dette ser farlig ut! Jeg som har det så fullt allerede!;)
    Har hørt om det, men aldri vært der. Nå ser jeg at jeg MÅ!!
    FINESTE vasene!!!
    Klem:)

    SvarSlett
  11. Å å å, der vil eg og!!!

    Fikk mld av mamma i dag, hun spurte om eg hadde sett på bloggen din og om jeg ikke hadde, så måtte jeg "skjynte" meg å se ;D

    Mamma og jeg skal nok kose oss der.

    Klem fra Milla

    SvarSlett
  12. Oooh, jeg vil også oppdage en skatt av en bruktbutikk rett i nærheta... :P

    SvarSlett
  13. Fireetasjers brukthus *smelt*
    Det høres jammen ut som er drømmefunn, skulle ønske det fantes noe sånnt her! Alle bruktbutikkene på løkka er nok noe av det jeg kommer til å savne mest nå som vi har flyttet nordover... Akk ja, er vel bare å holde øyne og øre oppe for loppemarled i stedet :)

    Og fine vaser også!

    Klem,
    Signe

    SvarSlett
  14. Å, så moro å oppdage noe sånt! Fine vaser du fant deg!

    SvarSlett
  15. Hei!

    Der var jeg ofte innom da jeg bodde på Møhlenpris, butikken har eksistert i åresvis! Håper du finner flere skatter der! ;)

    Klem Pink lady

    SvarSlett
  16. Oi, her såg det ut som om de kunne ha mange skatter ja. KJekt å oppdage slike butikker!

    SvarSlett
  17. så vittig! Jeg var der på lørdag faktisk (var dere der da? syns jeg så en på deg i en bil som parkerte..akkurat da vi kjørte). jeg hadde ikke vært der på ett år eller noe, men kom meg endelig dit. fant en kjempefin stol jeg egentlig ikke har plass til. ikkno stoff selvsagt.

    ha en god kveld:-)

    SvarSlett
  18. Det har jeg aldri vært - men alltid lurt på hvor det var ! :-)
    Nå vet jeg det (takket være deg) og kan ta meg en tur dit - Hurra :-)
    :-)

    SvarSlett
  19. Hei! Hvor ligger butikken, egentlig? Jeg prøvde å finne den igår, men "no such luck".... Har du addressen? Takk!

    SvarSlett
  20. TAKK for at du skrev dette innlegget - jeg som trodde Bergen var tom for slike flotte stasjoner! Her skal jeg innom så snart jeg kan. *smiler*
    klem

    SvarSlett